PUTOVIMA FRANKOPANA - SEDMAŠI


Dana 14. travnja 2025. godine, učenici 7.a i 7.b razreda, uz pratnju učitelja povijesti, razrednice i razrednika sudjelovali su na terenskoj nastavi u kojoj su posjetili Grad Grobnik i Novi Vinodolski. Terenska nastava dio je projekta Putovima Frankopana u kojem nam je cilj obići i upoznati frankopanske kaštele.
Na put je krenulo 37 učenika koji su imali priliku uživati u oblačnom vremenu i u pokojoj kapljici kiše. Prvo su stigli u prekrasan Grad Grobnik u kojem su posjetili frankopanski Kaštel uz stručno vodstvo. S vidikovca su vidjeli veliko Grobničko polje za koje predaja govori da je dobilo ime po grobovima Tatara i Hrvata, poginulih u bitki koja se tu navodno odigrala 1242. godine, ali ta se priča zbog nedostataka dokaza drži nepotvrđenom.
Jugozapadna kula s nekadašnjom kapelom Svete Jelene u prizemlju najstariji je dio tvrđe, dok je jezgra kaštela s tlocrtom u obliku trokuta s kulama na uglovima nastajala od 15. do 17. stoljeća. Grobnik je za Frankopane imao veliku obrambenu važnost. U doba provala Osmanlija, nakon bitke na Krbavskome polju 1493., Bernardin Frankopan često je boravio u Grobniku. Smatra se da je u Kaštelu Grobnik u 16. stoljeću djelovao skriptorij iz kojega je na poticaj Bernardina Frankopana proizašla prva Biblija na hrvatskome jeziku.
Nakon kratkog odmora, zaputili su se u Novi Vinodolski gdje su posjetili Narodni muzej i galeriju. Vrlo zanimljivi i originalni izlošci Muzeja pobuđuju interes učenika, jer ih oni mogu upoznati s kulturom prošlosti naroda toga kraja, njegovim životom i običajima. Posebno je zanimljiva etnografska zbirka izvornih narodnih nošnji i instrumenata, zatim arheološki i hidroarheološki nalazi iz Novog Vinodolskog i Povila, zbirka umjetničkih predmeta i oružja, te memorijalna zbirka književnika Mažuranića. Nakon muzeja, uslijedila je šetnja do župne crkve sv. Filipa i Jakova gdje nas je dočekala časna sestra koji nam je održala kratko predavanje o povijesti crkve.
Nakon zajedničkog fotografiranja učenici su imali kratko slobodno vrijeme. Učenici su sretni i zadovoljni, „puni“ novih znanja, krenuli svojim kućama.